trendig tjej?

Jag läste i en modetidning imorse att det är inne att inte måla ögonen utan istället lägga fokus på läpparna. Inte för att jag någonsin har följt några make up-trender, men då jag inte orkade sminka mig idag rotade jag fram ett mörkrött läppstift och kletade på. Jag var skeptiskt, men gick ändå ut med mina röda läppar. På promenaden träffade jag en ytlig bekant, vi stod och pratade en stund, men allt jag kunde tänka på var mina läppar och jag kände mig allt annat än bekväm i min nya trendiga sminkning. Den kanske inte passar just mig och kanske inte på en hundpromenad i förorten. Jag tycker nog mer att jag ser ut som en vampyr som precis druckit blod. Det är ju i och för sig rätt passande i dessa Halloweentider, men tanken var ju inte att jag skulle klä ut mig. Nej jag återgår nog till min vanliga make up. Hur otrendig den än är. Sen är det ju faktiskt så att man inte ska tro på allt man läser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0