skadad

I fredags började Levis slicka sig väldigt mycket på sin högra framtass. Han var dock pigg och gick obehindrat, men jag fick inte ta i tassen. Efter flera försök lyckades jag tillslut se att han skadat sin "tumklo" och pulpan var nästan helt blottad. Jag ringde djursjukhuset i fredagskväll där de sa att så länge han är pigg och inte verkar ha jätteont så behöver han inte komma in förrän efter helgen. Det känns fel att tänka på pengar när det gäller ett skadat djur som man älskar, men priserna för att komma in akut till djursjukhuset under en helg är helt galna så jag chansade och bokade en tid till imorse. Min snälla familj ställde upp som hundvakt hela helgen då både jag och Calle jobbade, på så sätt kunde de se om han skulle börja må dåligt. Han har haft strumpa eller linda på tassen hela tiden och så länge vi inte tagit i tassen verkar han inte ha haft ont. Men imorse åkte vi in och då veterinären knappt fick ta i tassen  för att kunna se vad som behövdes göras, bestämdes det att han skulle få lugnande och då behöva stanna under dagen. Men antingen skulle de ta bort klon eller skala av den så den får börja växa ut från början. Så nu är det väldigt lugnt och tyst här hemma. Och tomt. Och tråkigt.
Lite svårt med koncentrationen då jag tänker på honom hela tiden, men han är ju drogad så det går nog bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0